Контакты 244851268 Телефон 8(067)6446674
Логин: Пароль: Код проверки: captcha >>Забыли пароль?

Поиск

>>Расширенный

Категории

Новости

Вы здесь: Начало > Новости

Як створюють папір вручну | Журнал Популярна Механіка

  1. Джинси без заклепок
  2. Ножі і сітки
  3. Лист на шкурі каймана
  4. Як зробити папір будинку

Швидку смерть папери не проголосив тільки ледачий. Але навряд чи один з найдавніших носіїв інформації так просто здасть свої позиції. Адже навіть у вік планшетів і електронних «читалок» існує чималий попит на папір, зроблену по доіндустріальним технологіям.

Папероробна машина народилася на рубежі XVIII-XIX вв.еков і стала одним з великих винаходів епохи промислового перевороту. Цей верстат, а заодно і рол (млин для подрібнення целюлозного сировини) зробили папір масовим продуктом, значно здешевили її, дали їй стандартна якість, але ... позбавили рукотворності, тобто якості, властивого папері ще з II століття до н.е., коли древні китайці вперше в історії додумалися відливати листи з бавовняних волокон. Втім, традиція ручного виготовлення паперу не перервалася, але знайшла, як прийнято зараз говорити, свою «нішу». Тепер папір «хенд-мейд» використовується в основному для декоративних цілей: вона служить матеріалом для ексклюзивної канцелярської продукції, візитних карток, бланків, конвертів, святкові та ін. Ну і звичайно ж, кожен, хто відчуває потяг до галантно епохи, може описати своє «чудесну мить" не на екрані планшета, а на аркуші паперу на кшталт тієї, що завжди була під рукою у самого Олександра Сергійовича.

Джинси без заклепок

Загалом, папір ручної роботи затребувана, нехай навіть і не в тих масштабах, що стандартна продукція целюлозно-паперових комбінатів. Але де і як її роблять? Щоб відповісти на це питання, «ПМ» вирушила в маленьку московську майстерню - саме там папір роблять по-давньокитайський. Ну, або майже по-давньокитайський.

Неповторність паперу ручної роботи може полягати не тільки в особливому рельєфі або водяних знаках, а й в найнесподіваніших вкрапленнях, що цілком допускається технологією Неповторність паперу ручної роботи може полягати не тільки в особливому рельєфі або водяних знаках, а й в найнесподіваніших вкрапленнях, що цілком допускається технологією. «Одного разу на замовлення тютюнової компанії ми робили папір, в якій повинні були бути вкраплені тютюнове листя, - згадує Дмитро Андріянкін. - Питання вирішилося за допомогою декількох блоків найдешевших сигарет з сусіднього кіоску. Сигарети розпатрали, тютюн размешали в чані з сировиною, і ... замовник залишився задоволений ». «Вкраплення можуть бути самими різними - нитки, волокна, ялинкові голки і сухоцвіти. - каже Олена Махоткина. - Останнім часом в моду увійшов еко-стиль, і в папір закочуються живі насіння квітів, які потім можна проростити ».

З чого почати розповідь про рукотворну папері, як ні з сировини? В основі паперу - рослинні волокна, що складаються з целюлози. Целюлоза - головний конструктивний матеріал рослинного світу, полісахарид (тобто полімер із залишків молекул бета-глюкози), яка формує клітинні оболонки. Все це означає, що папір можна зробити з усього, що містить рослинні волокна: з деревини, кори, макухи від насіння, трав'янистих рослин, але також з бавовняних і лляних тканин. Ну і з паперу, звичайно. «Коли фірма починалася, - розповідає технолог компанії« Paperman »Дмитро Андріянкін, - тут було популярно виготовлення паперу з різного ганчір'я, ношених шкарпеток і старих джинсів. Джинси - відмінна сировина, тільки перед тим як відправити їх в рол, треба ретельно відрізати всі металеві заклепки, а то ножі, розрубують метал, починають видавати страшний скрегіт. Отриману масу і підфарбовувати було не треба - вона відразу виходила блакитний, такий же виходила і папір. Зараз в якості сировини ми найчастіше використовуємо звичайну офісну папір для письма - розмелюємо її, а потім з отриманої маси робимо листи з тими параметрами, які потрібні замовнику ». Коли в перемолкі йде навіть не макулатура, а біла як сніг новісінька папір з тільки що роздрукованих пачок, це виглядає дивно, хоча розумом, звичайно, розумієш, що макулатуру ще десь треба зібрати та очистити, а з природними джерелами целюлози на кшталт деревини доведеться додатково повозитися. Бізнес є бізнес.

Техніка для ручної праці Техніка для ручної праці. На фото - рамка для відливу листа.

Ножі і сітки

Суху сировину надходить в уже згаданий вище рол. Тут воно змішується з водою, а закріплені на валу ряди ножів розпускають і підрізають волокна. Регулюючи зазор між ножами, можна змінювати розмір фракцій помелу. Дрібний помел дає м'який папір, а великий - навпаки. Тут, до речі, з древніми китайцями у компанії «Paperman» починаються розбіжності. До XVIII століття вихідна сировина отримували, перемелюючи його вручну в ступах. Ну а в наші дні і сам рол вже застарів - на машинах з виробництва паперу виробництвах застосовуються пристрої проточного розуміли з конічними робочими інструментами.

Машина для розмелювання сировини Машина для розмелювання сировини

Отримана в ролі маса відправляється в великий чан, де підготовка сировини триває. На цьому етапі в нього додають барвники і зв'язуючі речовини типу клею (щоб на папері не розтікалися чорнило, як на промокашці). Потім починається найцікавіше - власне створення паперу. Лист народжується на дрібною металевою сіточці, натягнутої на прямокутну дерев'яну рамку. Рамкою майстер зачерпує сировину, яке попередньо переміщено в інший чан і розбавлене водою. Чим більше води, тим тонше і легше виходить папір. Вода стікає крізь дрібні отвори в сітці, а на поверхні залишається тонкий шар волокон. Це вже і є лист, з яким, поки він ще сирий і пухкий, можна надавати потрібну фактуру. Якщо потрібно водяний знак, використовують спеціально підготовлену сіточку для рамки. На сіточці видавлюється малюнок, опуклою частиною звернений в сторону листа. У місцях опуклостей папір вийде тонше і буде краще пропускати світло - чергування темних і світлих ділянок, видимих ​​на просвіт, створить малюнок водяного знака. В цей же час, поки лист не висох, папері надають задану фактуру, тобто наносять на поверхню якийсь декоративний рельєф.

Тільки що сформований на рамці лист ще неміцний і пухкий, тому що мокрий Тільки що сформований на рамці лист ще неміцний і пухкий, тому що мокрий. Насамперед його поміщають між повстяних килимків, а потім «сендвіч» з сирої паперу і повсті ставиться під прес. Так з листа перед сушінням виводиться велика частина вологи. Листи ручної роботи володіють всіма необхідними якостями: вони міцні, на них можна писати і друкувати.

Лист на шкурі каймана

Дмитро Андріянкін на наших очах робить папір кремового кольору, з фактурою тканини - якраз таку, на якій, можливо, писали за часів Пушкіна. Він дає воді трохи стекти з рамки, а потім швидким впевненим рухом перекладає лист на спеціальний столик зі злегка вигнутою поверхнею. На столику вже лежить лист повсті, а на ньому звичайна ткана ганчірочка, куди, власне, і укладається новонароджений лист. Зверху на нього кладуть ще одну таку ж ганчірочку, потім новий лист повсті. Коли набирається цілий сендвіч з п'яти-шести аркушів з прокладками з повсті і тканини, його відправляють під прес (звичайно, електричний, а не ручний, як у древніх китайців). Прес віджимає воду, щоб полегшити висушування паперу. Попутно малюнок тканини, що облягає листи з обох сторін, переноситься на папір.

Як зробити папір будинку

Як зробити папір будинку

В якості вихідного матеріалу найкраще взяти паперові обрізки, наприклад подрібнені в «шредері». Замість рола цілком підійде кухонний блендер - туди ми наллємо трохи води і покладемо паперове сировину.
Коли вода і папір досягнутий консистенції густої каші, можна додати трохи кольорового паперу (для підфарбовування) і ще порубати суміш блендером.
Потім перемістимо суміш в широку ємність типу ванночки. Ширина ємності повинна бути менше ширини рамки з сіткою, якою ми будемо черпати лист. Як рамки можна використовувати вставку в кватирку з Протикомарині сіткою, а можна зробити рамку самостійно з дерева і металевої сітки (або туго натягнутою сітчастої тканини).
У ванні сировину розбавляємо водою. Туди ж підмішуємо ложку крохмалю і трохи клею ПВА. Можна насипати в суміш декоративних вкраплень - того ж сухоцвіту.
Черпаємо сировину на рамку, потім, після того як вода стече, швидко перевертаємо сирої лист на розстелену тканину (типу фланелевою). Зверху кладемо іншу вбирає воду тканину і притискаємо, наприклад, підносом, на який покладемо вантаж. Віджимаємо воду і сушимо. Лист готовий.

Якщо потрібно більш складна фактура паперу, доводиться вдаватися до спеціальним металевим кліше. «Одного разу замовник побажав бачити на папері рельєф шкіри каймана, - згадує Олена Махоткина з компанії« Paperman ». - Довелося знайти якісне зображення шкури, отрисовать його у векторному редакторі і нарізати кліше ».

Робоче місце майстра, «черпає» листи Робоче місце майстра, «черпає» листи. Каламутна рідина в чані - це суміш води і волокон. Поруч на підставці лежить рамка для формування листа. Ближче до нас - столик, на який викладається лист.

Останній етап роботи над листом - сушка. Для цього в майстерні стоїть пара професійних барабанних Глянцеватель (китайці обходилися без них) на зразок тих, що працювали в доцифровую еру в фотоательє. На сушку паперу йде кілька хвилин, і лише тоді можна на власні очі і на дотик переконатися, наскільки папір ручної роботи приємніше і «душевної» своєї офісної, білої як крейда, прародительки. У листа рівні, але ворсисті краю. В принципі, їх можна обрізати, але саме відсутність слідів машинної різання надає папері особливий вінтажний колорит.

Остання стадія виготовлення паперу - сушка Остання стадія виготовлення паперу - сушка. Для сушіння використовуються барабанні глянсувальники - раніше такі стояли в фотолабораторіях. Лист до барабану притискається за допомогою полотна. Звичайний лист паперу сушиться 3-5 хвилин.

Папір, зроблена вручну, проте має всі властивості звичайного паперу, виробленої промисловим способом. Для виготовлення конвертів та інших складних виробів на тигельному пресі листи піддаються вирубці і, якщо треба, бігуются (біговка - проведення на товстому папері борозни під складку). Також на цьому папері можна друкувати всіма видами поліграфічних технологій. Складнощі можуть виникнути лише в тому випадку, якщо лист має занадто виражений рельєф.

Нинішні методи виготовлення паперу вручну практично нічим не відрізняються від старовинних технологій Нинішні методи виготовлення паперу вручну практично нічим не відрізняються від старовинних технологій. У деяких країнах Азії, наприклад, у В'єтнамі, сільські жителі до цих пір роблять папір кустарним способом. І теж кладуть в неї квіти.

Все на світі, навіть папір ручної роботи, звичайно, краще за все виходить у професіоналів. Однак якщо мікропроцесор або якісний електродвигун виготовити в домашніх умовах практично неможливо, то зробити вдома папір спробувати можна (див. Врізку на попередній сторінці), і, швидше за все, результат порадує вас і ваших домочадців.

Стаття «Техніка паперового лиття» опублікована в журналі «Популярна механіка» ( №6, червень 2012 ).

Але де і як її роблять?
З чого почати розповідь про рукотворну папері, як ні з сировини?